Egy hét évtizede szolgáló hajólegendából lesz mesterséges zátony.
Vélhetően sokan látták a Viharzóna című filmet, amiben George Clooney kapta a végzetes viharba kerülő halászhajó kapitányának szerepét. Nem tudja mindenki, de az Andrea Gail nevű hajó és teljes legénysége tényleg odaveszett, amikor kereken 25 éve egy iszonyú viharba keveredtek.
Ám mások is voltak kinn a vízen a "Perfect Storm" néven emlegetett égiháború idején. És voltak olyanok, akiket szerencsésen sikerült kimenteni, amiben főszerepet kapott a parti őrség legendás hajója, az USCG Tamaroa. A New England partjai előtt egyesülő három viharzónába került Satori nevű vitorlás legénységét segítették ki, majd a légi nemzeti gárda tengerbe zuhant helikopterének öt fős legénységéből mentettek ki négy embert, két órás küzdelem után.
A sztoriból bestseller könyv született, The Perfect Storm címmel, és ebből készült aztán a sikerfilm. Amikor a mozikba került, a Tamaroa már nem volt a parti őrség állományában, egy modernebb hajó kapta a szerepét. Ám az egykori legénység egyik tagja szerint a valóságban a mai hajók nehezebben szállnának szembe ilyen viharral, mert a Tamaroa nehezebb és mélyebb merülésű, régi vágású hajó volt.
Tényleg elég öregnek számított már az 1991-es nagy vihar idején, hiszen még 1943-ban(!) bocsátották vízre Zuni néven. Részt vett a csendes-óceáni tengeri harcokban, a USS Houston és a USS Reno nevű hajókat például ezzel vontatták biztonságba miután megsérültek. A Zuni ott volt Iwo Jimánál is, megfeneklett, de sikerült kiszabadítani. A háború során két ember vesztette életét a fedélzetén, a többiek viszont túlélték a harcokat a hajóval együtt, ami sok ezer mérföldet tett meg a tengeren a japánokkal dacolva.
A háború után került a parti őrség állományába, ekkor kapta új nevét is. Öt évtizeden át szolgált hűségesen, mentette a bajba került embereket és hajókat, üldöztek vele drogcsempészeket és ellenőrizték róla a halászati szabályok betartását is. Aztán eljött a nyugdíjazásának ideje- pár évig még magánkézben dolgoztak vele.
Az egykor rajta szolgálók hozták létre a Zuni/Tamaroa alapítványt, mert szerették volna megőrizni a legendás hajót az utókornak. Helyre akarták állítani, ám 2012-ben a hajótest megsérült, és több részt elárasztott a sós víz- ezek után túl drága lett volna restaurálni. Ezek után végigrágták a lehetőségeket, és úgy döntöttek, víz alatti emlékmű lesz a hajóból. Úgy vélik, sokkal jobb, ha mesterséges zátonyként folytatódik a története, mint ha feldarabolják ócskavasnak.
A Delaware, New Jersey és Maryland kezelésében levő Del-Jersey-Land Reef lesz a híres hajó végső nyughelye. Hónapokon át tartott a munka, aminek során minden feleslegeset leszereltek és minden mérgező anyagtól megtisztították. Aki pedig látni szeretné a Zuni és Tamaroa néven is jól ismert hajót, annak csak búvárfelszerelést kell öltenie majd. A nagyjából 62 méter hosszú hajó elsüllyesztésének idejét pedig tudatosan a híres vihar negyedszázados évfordulójára időzítették, október végére.