Tunéziában találták meg a búvárok az első világháborúban odaveszett tengeralattjárót.
Különleges és érdekes felfedezést tettek nemrég az észak-afrikai országban: az Ariane nevű búvárhajót egy német tengeralattjáró süllyesztette el 1917-ben. Az egyik helyi búvárklub tagjai tanulókkal indultak merülésre Cap Bon közelében, amikor rátaláltak az izgalmas roncsra.
A majdnem teljesen egyben maradt hajótesten megfigyelhető a fegyverzet, a periszkóp, a nyílászárók. Az alga belepte az Ariane-t, és számos hal, gerinctelen talált otthonra a roncson. A szakértőkkel konzultáltak a felfedezésről, akik megerősítették, hogy az akkor francia területnek számító Tunézia egyik fontos tengeri bázisán, Bizerte-ben állomásozó tengeralattjárót találhatták meg. Már találtak tengeralattjárót tunéziai vizekben, ám ez az első világháborúból származó nagyon különlegesnek számít, hiszen több, mint egy évszázada nyugszik a tenger mélyén.
A búvárklub részéről nyilatkozó Selim Baccar arról is mesélt, hogy sokat tanultak a Földközi-tengerben dúló háborúk történetéről, és a maga részéről boldog, hogy nem kellett ilyesmit átélnie. Az első világháború idején a német tengeralattjárók blokád alá vették ezt a partvidéket, hogy megakadályozzák az utánpótlás eljuttatását az észak-afrikai gyarmatokból Franciaországba. Nagyon sok tunéziai is részt vett a harcokban illetve dolgoztak a hadiüzemekben is.
A francia tengeralattjárók emlékét ápoló szervezet szerint az Ariane a felszínen volt éppen, amikor egy német tengeralattjáró, az UC-22 torpedója végzetes sérülést okozott rajta. A 29 fős legénységből csak 8 embert sikerült kimenteni. A szervezet vezetője, Dominique Salles admirális szerint ritkaság az első világháborúban odaveszett tengeralattjárót felfedezni, mivel akkor sokkal kevésbé pontosan rögzítették a koordinátákat.
A tengeralattjárók az első világháborúban kaptak először kiemelt szerepet a tengeri ütközetekben, ekkor bizonyosodott be a víz alatt lopakodó hadihajók jelentősége. Ám a korai modellek roppant egyszerűek voltak a maiakhoz képest: a franciák hajóin például még mellékhelyiség sem volt. Jórészt a víz felett hajóztak vele, és aztán a támadások során merültek velük alá, miközben a legénységet és minden ellátmányukat bezsúfolták a géptérbe.
A beszámolók szerint a roncs 50 méteren, tehát viszonylagosan nagy, de azért megfelelő képzettséggel elérhető mélységben van.