Ismét egy kevésbé ismert roncs kerül terítékre, pedig mélysége, érdekessége okán bőven a figyelmünkre lenne érdemes. Az MS Bonitával pusztán csak egy gond van: a hűvös vízű Balti-tenger mélyén nyugszik, és ez pont elég indok arra, hogy a legtöbb búvárnál szóba se jöhessen a merülése...
A Bonita 1941. október 14-én indult el a svédországi Luleából Németországba, hogy a hadiipar számára létfontosságú vasrakományát azonnak tovább szállíthassák az üzemekbe. A nagyjából száz méter hosszú teherhajó a háborús viszonyok miatt nem volt kivilágítva, ezért történhetett meg, hogy az éjszaka leple alatt összeütközött az SS Bojan nevű hajóval. A Bonita olyan súlyosan megsérült, hogy alig egy perc leforgása elsüllyedt, 25 fős legénységéből csak 4 embert tudta a Bojan a fedélzetére venni. A kapitány úgy menekült meg, hogy kiugrott az ablakon, ám a hajótestben dolgozó tengerészeknek nem volt esélye a túlélésre.
A roncs Malmötől délre található. A tengerfenék 42 méteres mélységben van, de a roncs legmagasabb pontja már 18 méteren felbukkan, a fedélzet pedig 33 méteren úszható be. A hajó egyenesen áll, és nagyrészt egyben van, így kifejezetten látványos lehet a merülés. A búvárok beúszhatnak néhány helyen a roncsba, feldezhetik maguknak a Bonita minden zegét-zugát.
Mivel a búvárok egy része manapság egyre jobban érdeklődik a mélymerülések, a különlegesebb roncsok iránt, és mind többen szereznek be maguknak a hideg vizekben nagyobb védelmet nyújtó szárazruhát, ezért vélhetően egyre többen fognak például a Balti-tengerben nyugvó maradványok felé kacsingatni. Noha svéd vizekben kicsit gyengébb a látótávolság, ha megfelelő időszakot választ valaki, akkor azért többet lehet látni. És akkor ott van még Norvégia, rengeteg ronccsal, tisztább vízzel- a jövőben északra tekintenek majd a kalandvágyó búvárok.