Egy második világháborús japán repülőgép roncsánál készített remek felvételeket egy búvár.

A Mitsubishi G4M típusjelű kétmotoros bombázókat a japánok nagy számban vetették be a csendes-óceáni hadszíntéren. A 20 méter hosszú, 25 méteres fesztávolságú repülőgépet hengeres alakja miatt a japán pilóták "Szivar" becenéven ismerték, míg az amerikaiak Betty kódnévvel azonosították. 

Egy Betty bombázógép fedélzetén utazott Jamamoto admirális, akit az amerikaiak mindenképpen félre akartak állítani, így amikor a hírszerzők kiderítették, mi az útiterve a Jamamotónak, egy csapatnyi vadászgépet indítottak a gép lelövésére. Az akciót sikeresen végrehajtották, a lomha bombázónak nem volt esélye a P38-as gépek ellen.

A japán haditengerészet egyik legfontosabb bombázójából közel két és félezer darab épült, de ma nem létezik belőle egyetlen repülőképes példány, és kiállítva is csak egyetlen teljes gép van. Ennek nyilván az egyik oka az, hogy sokat tenger felett lőttek ki belőlük, és a mélybe süllyedve tűntek el örökre.

A számos elveszett Bettyből az egyik viszonylag sekély vízben nyugszik a Chuuk-lagúna mélyén. Alig 15 méterre kell ereszkedni a búvároknak, hogy körbeússzák a ma is jó állapotban levő maradványokat, amin megtelepedtek a korallok. A belsejébe is be lehet pillantani, ahol kis halacskák találtak búvóhelyet maguknak. Dustin Adamson remek filmje igazán jó képet ad arról, milyen ezekben a meleg vizekben roncsbúvárkodni.

Ez a merülőhely egy a nem kevés ismert roncs közül ebben a térségben, ugyanis hét évtizede óriási tengeri ütközetek zajlottak errefelé. Ám a repülőgépek roncsai mindig egy picit különlegesebbnek számítanak, így ezek a látványos felvételek minden búvárt lázba hoznak.