Az állandóan a közösségi oldalon lógó generációt célozzák meg ezzel az újítással.

Először is pontosítanék: a kamerával egybe épített maszk ötletében semmi új nincs, ilyet évek óta lehet vásárolni, akár HD minőségűt. (Illetve olyat is, hogy a kis kamerát rögzíthetjük a tetején.) A gond csak az, hogy gyorsan kiderült, mennyire korlátozott ezeknek a használhatósága. A búvár fejforgatása, a kép remegése miatt szinte alig élvezhető egy hosszabb felvétel.

Ami még rosszabb, az az, hogy odalenn minden kékes-szürkés világítás nélkül. Mivel lámpát már csak nem szerel a fejére a legtöbb búvár, így aztán ezek a felvételek elég rosszak lettek, hacsak nem történt valami nagyon extra akció. Sokkal jobban járunk egy kézben tartott, kicsi, olcsó akciókamerával és egy hasonlóan olcsó kis lámpával, ha valóban használható felvételt szeretnénk.

A Royal Caribbean nevű luxushajós társaságot mindez nem zavarta, mikor megálmodták a kamerás búvármaszkjukat. A Snapchat Spectacles nevű mini kamerákat a közösségi oldal dobta piacra, ezeket a napszemüvegre lehet rögzíteni, 10 másodperces minivideókat készít, amiket egyből tol is fel a közösségi oldal megfelelő könyvtárába. 

A víz alatt a SeaSeekers maszkba ezek illeszthetők be, és maximum 45 méteres mélységig használhatóak. Rutinos búvárokat kértek meg a tesztelésre, hogy egy kis hírverés legyen az újdonság körül. Mondani sem kell, a népszerűsítő búvárcsapat nem valami zavaros tóban merül, hanem inkább Mexikóban, és máris érdekesebb a végeredmény.

Egy töltéssel fél órányi anyagot lehet a kamerákkal felvenni, ám persze ez a műfaj inkább a tíz másodperces élményvideókról szól. Ezeknél nem számít annyira a fentebb említett korlátozott minőség: elsuhan előttünk egy cápa, átúszunk egy roncs hajócsavarja alatt, felnézünk és felettünk delfinek köröznek- ilyesmiket lehet (és érdemes) megosztani a követőknek, ráadásul szinte azonnal, amint netközelbe érünk. Arra úgysincs senkinek kedve, ideje, hogy normális búvárkisfilmeket vágjon- és nézzen. A Snap-rajongó generáció számára ezek a pár másodperces élményklipek lehetnek a legizgalmasabbak.

A Royal Caribbean úgy gondolja, a meglehetősen "öregesnek" elkönyvelt luxus óceánjárózás imázsa attól változik, hogy ilyen kütyükkel teszik menővé a Snapchatet használók szemében. Hát azért arra nem vennék mérget, hogy a tinédzserek ezek után ilyen hajóutakra akarnak menni a nagyszüleikkel. De ezt majd az idő eldönti. Az biztos, hogy én ebből már kinőttem, eszem ágában sem lenne ezzel a kütyüvel bohóckodni. Szerencsére nem is nekem szánják...