Orosz búvárok különleges mélymerülést hajtottak végre.

Az orosz flotta új, tengeralattjáró-mentő hajója, az Igor Belouszov fedélzetén olyan eszközök vannak, amivel egészen nagy mélységben lehet megkísérelni a bajba került hajók mentését. A Kurszk tengeralattjáró 2000-ben bekövetkezett tragikus baleseténél a legénység néhány tagja túlélte a robbanásokat, ám a mentésük nem járt sikerrel. Nem csoda, hogy az oroszok igyekeztek olyan mentőberendezéseket kifejleszteni, amivel a búvárok lejuthatnak ilyen esetben. 

A Japán-tengeren végrehajtott gyakorlat során a búvárok 416 méteres mélységben hajtottak végre feladatokat. Többek között levegőellátást biztosító tömlőt rögzítettek egy tengeralattjáró makettjára, szimulálva egy esetleges mentő bevetést. Csak hogy jobban érzékeljük, mekkora mélységről van szó, itt a nyomás a felszíni értéknek több, mint 41-szerese! Egy ilyen kockázatos mélymerülés végrehajtásához egy komplex rendszerre van szükség, benne egy a kamrával, ami lejuttatja a búvárokat.

A GvK-450 nevű rendszer, amit a búvárok használtak, a 2015-ben szolgálatba állított Igor Belouszov alapfelszereltségéhez tartozik, és orosz fejlesztés. Ennek a rendszernek a segítségével elméletben akár 450 méteres mélységben is dolgozhatnak a búvárok. A most elért 416 méter mindenesetre máris több, mint amit hasonló felszereléssel az oroszok valaha elértek.  Az oroszok újabb, hasonló rendeltetésű hajók építésén dolgoznak.